سامی گرینر (Success Kid) کودکی که پدرش را نجات داد

  1. رضا محمدیان
  2. عکس و مکث
  3. سامی گرینر (Success Kid) کودکی که پدرش را نجات داد

تصاویر زیادی وجود دارد که بارها در وب دیده‌ایم اما داستان آنها را نمی‌دانیم. یکی از معروفترین تصاویر Success Kid نام دارد که در سال 2007 به ثبت رسید. احتمالا اگر در اواخر دهه 80 و دهه 90 در سطح وب حضور داشتید حتما این تصویر را دیده‌اید. شاید برایتان جالب باشد بدانید بعدها با همین عکس پدر این کودک نجات یافت. در بخش عکس و مکث اینبار به بررسی تصویر این کودک و داستان این عکس خواهیم پرداخت.

سامی گرینر SuccessKid

سال 2007 لینی گرینر تصویری از پسر 11 ماهه‌اش سامی گرینر بر لب ساحل ثبت کرد. این تصویر خاص باعث شهرت سریع این کودک در جهان گردید. پسر مشتی شنی در دست داشت و با چهره‌ای مصمم به دوربین نگاه می‌کرد. لینی مادر سامی گرینر تصویر را در فلیکر منتشر کرد و خیلی زود این عکس تبدیل به یک میم شد. حالت صورت پسربچه و مشت گره کرده او نمادی از لحظات پس از پیروزی بود و به همین دلیل تصویر Success Kid نامیده شد. اما این همه ماجرا نبود!

سامی گرینر SuccessKid
سامی گرینر SuccessKid

بدون هیچ دلیلی، مانند یک کودک خوشحال باشید.
اگر به خاطر دلیلی خوشحال باشید،
شما در دردسر و مشکل هستید،
چرا که این دلیل می تواند از شما گرفته شود...!

دیپاک چوپرا

جاستین گرینر، پدر سامی قبل از تولد او دچار نارسایی کلیوی شده بود. به همین علت سه روز در هفته و هربار 4 ساعت تحت دیالیز قرار می‌گرفت. در سال 2015 وضعیت جاستین گرینر وخیم‌تر شده و نیاز به پیوند کلیه داشت. برای این عمل خانواده گرینر به 75 هزار دلار نیاز داشتند. این مبلغ برای خانواده گرینر سنگین بود و آنها توان پرداخت آن را نداشتند. لینی تصمیم گرفت با کمپین GoFoundMe هزینه لازم برای پیوند را به دست بیاورد. نتایج فراتر از باور خانواده گرینر بود. در چند روز 83 هزار دلار جمع شد که هزینه درمان جاستین گرینر را پوشش داد.

سامی گرینر و خانواده‌اش پس از عمل پیوند کلیه پدرش
سامی گرینر و خانواده‌اش پس از عمل پیوند کلیه پدرش

ثبت یک لحظه به خانواده گرینر کمک کد تا بتوانند دوباره شادیشان را به دست آورند. این روزها سامی گرینر تقریبا 17 ساله است و دیگر به سختی می‌توان تصویری از کودک موفق سال 2007 در چهره‌اش تماشا کرد.

Success Kid 2023 سامی گرینر
Success Kid 2023 سامی گرینر

آیا شما Success Kid یا همان سامی گرینر را به یاد می‌آورید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *