هدیه 86400 دلاری مارک لووی به شما!

  1. رضا محمدیان
  2. کتاب
  3. بریده کتاب
  4. هدیه 86400 دلاری مارک لووی به شما!

مارک لووی (-1961) نویسنده معاصر فرانسوی است که با نوشتن نخستین کتاب خود به اوج شهرت رسید. کتاب “کاش حقیقت داشت” با یک موضوع خاص توجهات زیادی را به خود جلب کرد. لووی در نوشته هایش به زیبایی تخیل و واقعیت را به هم پیوند می زند. این ویژگی باعث شده تا نوشته های او توجیه واقعی داشته باشند. کتاب کاش حقیقت داشت به آشنایی اتفاقی مردی با روح زنی که 6 ماه در کماست، می پردازد. بریده ای از این کتاب را بخوانیم:

مارک لوی نویسنده فرانسوی

برای آشنایی با قلم جادویی و آموزنده لووی بخشی از کتاب “کاش حقیقت داشت” در ادامه برای شما ارائه می شود:

تصور کن برنده یک مسابقه شدی و جایزه ات اینه که بانک هرروز صبح یک حساب برات باز می کنه و توش 86400 دلار پول می گذاره ولی دوتا شرط داره. یکی اینکه همه پول را باید تا شب خرج کنی، وگرنه هرچی اضافه بیاد ازت پس می گیرند. نمی تونی تقلب کنی و یا اضافهٔ پول را به حساب دیگه ای منتقل کنی. هرروز صبح هم بانک برات یک حساب جدید با همون موجودی باز می کنه. شرط بعدی اینه که بانک می تونه هر وقت بخواد بدون اطلاع قبلی حسابو ببنده و بگه جایزه تموم شد. حالا بگو چه طوری عمل می کنی!؟
«همه ی ما این حساب جادویی را در اختیار داریم: زمان! این حساب با ثانیه ها پُر می شه. هرروز که از خواب بیدار میشیم، هشتاد و شش هزار و چهارصد ثانیه به ما جایزه میدن و شب که می خوابیم مقداری را که مصرف نکردیم نمیتونیم به روز بعد منتقل کنیم. لحظه هایی که زندگی نکردیم از دستمون رفته. دیروز ناپدید شده. هر روز صبح جادو می شه و 86400 ثانیه به ما میدن. یادت باشه که من و تو فعلاً از این نعمت برخورداریم ولی بانک می تونه هر وقت بخواد حسابو بدون اطلاع قبلی ببنده. ما به جای استفاده از موجودیمون نشستیم بحث و جدل می کنیم و غصه می خوریم. بیا از زمانی که برامون باقی مونده لذت ببریم. به امتحانش میارزه.»

مارک لووی از کتاب "کاش حقیقت داشت"
اهمیت زمان

بعید می دانم حتی مارک لووی هم توانسته باشد از ثروت خود در تمامی روزهای زندگیش به درستی استفاده کرده باشد. به شخصه در زندگی‌ام روزهای زیادی بوده است که ثروت 86400 دلاری خودم را به سادگی آتش زده‌ام. همیشه در پایان چنین روزهایی قبل از خواب خودم را سرزنش می‌کنم. البته روزهای خوب هم به قدر کافی داشته ام. همانطور که در تمام طول تاریخ بزرگان گفته اند بهتر است ارزش زمان را قبل از دیر شدن و اتلاف آن دریابید.

امروز که این مطلب را می نویسم چند ده هزار دلار از ثروت خود را خواب بوده ام. چند ده هزار دلار آن را نیز محل کارم بوده ام. چند هزار دلار آن را برای نوشتن صرف کردم و البته چند هزار دلار آن را هم در دندانپزشکی گذراندم. نگران نباشید هنوز 20000 دلار از سرمایه امروزم باقی مانده است!

شما با 86400 دلار امروز خود چه کرده اید؟

2 نظرات در مورد “هدیه 86400 دلاری مارک لووی به شما!

  1. آنقدر در این متن غرق شدم که نفهمیدم کی شروع به خواندن متن کردم و کی متن را تمام کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *