مادر تالیسن میردین؛ مردی که در دفاع از دو زن مسلمان کشته شد

  1. رضا محمدیان
  2. عکس و مکث
  3. مادر تالیسن میردین؛ مردی که در دفاع از دو زن مسلمان کشته شد

نژادپرستی و افراط گرایی یکی از چالش‌های بزرگ قرن اخیر است که هنوز هم قربانی می‌گیرد. اما در مقایسه با نژادپرستان، افرادی وجود دارند ک این تفاوت‌ها را پذیرفته و حتی با این معضل اجتماعی مقابله می‌کنند. در سال 2017 یک پسر 23 ساله که به تازگی فارغ‌التحصیل شده بود در دفاع از حمله یک نژادپرست به دو دختر مسلمان جان خود را فدا کرد. دیدار مادر این پسر و این دختر مسلمان یک قاب بی‌نظیر دیگر خلق کرد. در ادامه به شرح ماجرا می‌پردازیم:

دیدار یک دختر مسلمان و مادر تالیسن میردین

26 می 2017 تالیسن میردین جوان 23 ساله ای که به تازگی در رشته اقتصاد فارغ التحصیل شده بود، وارد یکی از واگن‌های قطار مترو شهری پورتلند می‌شود. او صدای توهین مردی به دو زن جوان مسلمان را می‌شنود. جرمی جوزف کریستین خطاب به دو دختر فریاد می‌زد: شما چیزی نیستید، باید خود را بکشید. کشور من را ترک کنید و به عربستان برگردید. تالیسن میردین و دو مرد دیگر سعی می کنند او را متوقف کنند. اما او با چاقو تالیسن میردین و ریکی جان بست را می‌کشد و نفر سوم را نیز مجروح می‌سازد.

واکنش آشا دلیورنس مادر تالیسن میردین به این حادثه تروریستی بسیار جالب بود. او پسرش را قهرمان دانست و اقدام او را تحسین می‌کرد. بعد از این حادثه مسلمانان غیرمسلمانان زیادی برای سپاسگزاری به آشا دلیورنس مراجعه کردند و او با روی باز با آنها برخورد کرد. بث ناکامورا عکاس خبری نیز در همین محل حضور داشت. تصویر زیر که توسط بث ناکامورا ثبت شده، یکی از همین دیدارها نشان می‌دهد. مادر تالیسن پیشانی به پیشانی یک دختر مسلمان که برای همدردی در محل حضور داشت، گذاشته است. یک قاب که اوج بزرگواری این زن را نشان می‌دهد.

دیدار یک دختر مسلمان و مادر تالیسن میردین
دیدار یک دختر مسلمان و مادر تالیسن میردین

نمی‌دانم چرا این قدر با من مهربانی تو
نمی‌دانم کنارت میزبانم یا که مهمانم
نگاهم روبه‌روی تو بلاتکلیف می‌ماند
که از لبخند لبریزم، که از گریه فراوانم

سیدحمیدرضا برقعی

این قاب زیبا نشان  می‌دهد این جوان فداکار، تربیت شده آغوش چه مادر بزرگواری است. آشا دلیورنس مادر تالیسن میردین درباره مرگ پسرش در این حادثه تروریستی چنین گفت: 

پسر عزیزم دیروز در حالی که از دو دختر جوان مسلمان در مقابل حمله یک مرد نژادپرست در قطار پورتلند محافظت می کرد، کشته شد. او قهرمان بود و در آن سوی حجاب قهرمان خواهد ماند. ستاره درخشان من تو را برای همیشه دوست دارم.

تالیسن میردین از سوی اقوام و دوستان خود نیز مورد ستایش قرار گرفت. همه به این موضوع اذعان داشتند که اگر او از خطر مرگش هم اطلاع داشت باز هم همین اقدام را انجام می‌داد!

تالسین میردین
تالسین میردین

محاکمه جرمی جوزف کریستین که قبلا به جرم دزدی، سرقت مسلحانه و آدم ربایی 60 ماه بازداشت شده بود، همچنان ادامه دارد. جرمی کار خودش را نوعی وطن‌پرستی می‌داند. سوابق و جنایات قبلی جرمی وضعیت او را تا حدود زیادی مشخص می‌کند.

جرمی جوزف کریستین
جرمی جوزف کریستین

نظر شما درباره نژادپرستی و رفتارهای افراط گرایانه چیست؟

4 نظرات در مورد “مادر تالیسن میردین؛ مردی که در دفاع از دو زن مسلمان کشته شد

  1. واقعا تربیت مادر خیلی تو شخصیت آدم مهمه
    ایرانی و آمریکایی هم نداره والسلام

  2. عکس اول چقدر زیباست .شکوه مادرانه و بهت دختر مسلمان .
    یاد این بیت حافظ می افتم که
    حافظ! «نهادِ نیک تو کامت برآورد

    جان‌ها فدایِ مردم نیکو نهاد باد»

    مهم نیست به چه کیش و آیینی هستی وقتی در دل جز مهر و عشق چیزی نکاشته ای.وقتی اینچنین باشی ،دیگر طاقت نمی آوری، وقتی مظلومی را میبینی،
    بی تاب میشوی برای کمک و دستگیری .

    1. از دامن مرد زن به محراب می‌رود.
      چهره گرم مادری که در تصویر می‌بینیم خود نشان‌دهنده تمامی ماجراست.
      مادری که می‌بینیم جز والدینی است که از کودکی به فرزندشان می‌آموزند که همه انسان‌ها فارغ از دین و آیینشان محترمند و حق زیست دارند و اگر انسان دیگر نیاز به کمک داشت نباید حمایت خود را از او دریغ کنیم.
      من در بسیاری از انسان‌های غرب و شرق عالم مسلمانی دیدم بدون آنکه مسلمان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *