بشارت مارک استرند به دوستداران شعر

  1. رضا محمدیان
  2. ادبیات
  3. بشارت مارک استرند به دوستداران شعر

مارک استرند (2014-1934) شاعر، نویسنده و مترجم معاصر آمریکایی بود. استرند در سالهای جوانی به تحصیل در رشته های هنر و ادبیات پرداخت. در سال 1981 به عضویت آکادمی هنر و ادبیات آمریکا درآمد. در سال 1990 به عنوان مشاور کتابخانه کنگره در امر شعر انتخاب شد. استرند در سال 1999 برنده جایزه پولیترز گشت. استرند در اشعار خود از زبانی ساده و ملموس استفاده می کند. در ادامه شعری کوتاه از استرند بخوانیم.

مارک استرند

شعری را اگر فهمیدی،

بدان که بسیار غمگینی!

و با شعری اگر زیستی

بر تو بشارت باد که

روزی در تنهایی خواهی مُرد!

شاعر: مارک استرند

شعر خواندن در تنهایی

استرند متولد جزیره پرنس ادوارد کاناداست و در اغلب شعرهایش خاطرات کودکیش را نیز مرور می کند. در کودکی چندان ارتباطی با شعر و ادبیات نداشت به گونه ای که خودش اعتراف کرده است: «باور کنید، این ایده که من روزی شاعر شوم برای همه اعضای خانواده من یک موضوع شگفت انگیز بود.» اما در دوران جوانی کم کم علاقه‌ اش از هنر به شعر متمایل شد.

هر چقدر مهارت استرند در سرودن شعر افزایش یافت، قدرتش در اندوهگین کردن خوانندگان اشعارش نیز فزونی یافت. شعر کوتاه زیر نیز نشان می‌دهد که چقدر او خوب حال و هوای دوستداران شعر و ادبیات را درک می‌کند. شاعر بزرگ نهایتا خود نیز در سال 2014 و در 80 سالگی چشمانش را برای همیشه بست.

نظر شما درباره شعر زیبای مارک استرند چیست؟ آیا زندگی با یک شعر به معنی مرگ در تنهایی است؟

3 نظرات در مورد “بشارت مارک استرند به دوستداران شعر

  1. یکی از چیزای جالبی که با خوندن این مطلب از مار استرند به ذهنم میرسه اینه که خیلی از شاعرا و نویسنده‌ها کمتر از مردم عادی عمر می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *