پیتر تیل و ارزش یک شمش آهن!

  1. رضا محمدیان
  2. کتاب
  3. بریده کتاب
  4. پیتر تیل و ارزش یک شمش آهن!

پیتر تیل (-1967) نویسنده و سرمایه‌گذار آلمانی است. تیل در دنیای تجارت و کسب و کار از افراد موفق و تاثیرگذار است. کتاب صفر تا یک برگرفته از محتوای یکی از کلاس‌های تیل با موضوع رویکرد جدید در خلق محصول در سال 2012 است که توسط یکی از شاگردان آن کلاس به نام بلیک مسترز جمع‌آوری شد. در ادامه بخش‌های برگزیده این کتاب را خواهیم خواند:

پیتر تیل کتاب صفر تا یک

در مدرسه حقوق استنفورد در سال 2012 کلاسی با موضوع کارآفرینی برای دانشجویان برگزار گردید. مدرس این کلاس که دعوت دانشگاه استنفورد را قبول کرده بود، پیتر تیل سرمایه‌گذاری بزرگ بود. تیل در این دوره نکات مهمی درباره کسب و کار بیان کرد. یکی از دانشجویان با قریحه او به نام بلیک مسترز محتویات کلاس را در قالب جزوه‌ای دست‌نویس جمع‌آوری کرد. این جزوه نظر تیل را به خود جلب کرد و او با همکاری بلیک مسترز به بازنگری و تصحیح این جزوه پرداخت. سرانجام از محتوای آن کلاس، کتابی بی‌نظیر به نام صفر تا یک منتشر شد که جز آثار درخشان و پرفروش حوزه کسب و کار است. اگر بخواهید درباره نام کتاب بیشتر بدانید بهتر است به خود کتاب مراجعه کنید:

کسانی که با خلق و اختراع تکنولوژی‌های جدید
جهان را به نقطه تازه‌ای می‌برند،
و از هیج چیزی می‌سازند،
از صفر به یک حرکت کرده‌اند،

دیگران با تقلید و گسترش کار آنها
از یک به n می‌رسند.

پیتر تیل از کتاب "صفر تا یک"

پیتر تیل به عنوان پدید آورنده چندین کسب و کار در آموزش‌های خود سعی می‌کند به مخاطب اهمیت خلق چیز جدید را نشان دهد. محصولی که مخاطبینی زیادی دارد و افزون بر آن انحصاری نیز باشد. همچنین او در کتابش به اهمیت و نقش هر شخص در رشد خودش نیز اشاره می‌کند. بخشی دیگر از کتاب صفر تا یک را بخوانیم:

یک شمش آهن را در نظر بگیرید که ارزش آن 5 دلار است. اگر از این شمش آهن در کوره آهنگری، نعل اسب بسازید ارزش آن 10 دلار خواهد شد. چنانچه همین شمش را به یک کارگاه سوزن سازی بدهیم، بهای سوزن های ساخته شده به 3285 دلار می‌رسد. ولی اگر این شمش را به یک کارخانه ساعت سازی بدهیم؛ قیمت فنرهای ساعتی که نهایتا از آن ساخته می شود 250000 دلار خواهد شد. در واقع، تفاوت ارزش ایجاد شده بین 5 دلار و 250000 دلار است. شما با خودتان چه می‌کنید؟ از خودتان چه می‌سازید؟ چه قدر به ارزشتان اضافه می‌شود؟

پیتر تیل از کتاب "صفر تا یک"

از سال 2014 تاکنون همواره این کتاب همواره جز آثار پرفروش بوده است. همانطور که می‌بینید پیتر تیل با یک مثال ساده یک مفهومی مهم را به شما یادآوری می‌کند: خودت را بشناس و ارزشمند شو…

شما با گوهر وجودی خود چه می‌سازید؟

4 نظرات در مورد “پیتر تیل و ارزش یک شمش آهن!

  1. افرادی که از صفر به سمت یک حرکت می‌ کنند اثر بزرگی در جامعه ایجادمی کنند. ما همه رفاه امروزمون رو مدیون اونایی هستیم که جمعه را از نقطه صفر به یک بردند.

  2. ای بی خبر بکوش که صاحب خبر شوی

    تا راهرو نباشی کی راهبر شوی

    در مکتب حقایق پیش ادیب عشق
    های ای پسر بکوش که روزی پدر شوی

    دست از مس وجود چو مردان ره بشوی

    تا کیمیای عشق بیابی و زر شوی

    خواب و خورت ز مرتبه‌ی خویش دور کرد

    آن گه رسی به خویش که بی خواب و خور شوی

    گر نور عشق حق به دل و جانت اوفتد

    بالله کز آفتاب فلک خوب تر شوی

    یک دم غریق بحر خدا شو گمان مبر

    کز آب هفت بحر به یک موی تر شوی

    از پای تا سرت همه نور خدا شود

    در راه ذوالجلال چو بی پا و سر شوی

    وجه خدا اگر شودت منظر نظر

    ز این پس شکی نماند که صاحب نظر شوی

    بنیاد هستی تو چو زیر و زبر شوی

    گر در سرت هوای وصال است حافظا

    باید که خاک درگه اهل هنر شوی

    (این شعر حافظ و پیدا کردن گوهر وجود برای من 😍🔥🌹و چگونه حفظ کردن آن و…..)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *