خاله لیلا و مراد بیگ در روزی روزگاری

  1. رضا محمدیان
  2. فیلم
  3. دیالوگ ماندگار
  4. خاله لیلا و مراد بیگ در روزی روزگاری

سریال روزی روزگاری جز آثار ماندگار تلویزیون ساخته امرالله احمدجو است. داستان سریال درباره راهزنی به نام مرادبیگ با بازی خسرو شکیبایی است که طی حادثه‌ای با زنی به نام خاله لیلا با بازی ژاله علو آشنا می‌شود. خاله لیلا مرادبیگ را تربیت کرده و از او یک شخصیت نیک می‌سازد. این سریال جز آثار محبوب تلویزیون در دهه 70 بوده است. در ادامه بخشی از دیالوگ‌های ماندگار روزی روزگاری را خواهیم خواند.

خاله لیلا و مرادبیگ در سریال روزی روزگاری

خاله لیلا در سریال روزی روزگاری را می‌توان جز کاراکترهای ماندگار سریال‌های تلویزیون دانست. زنی روستایی اما حکیم و فرزانه که شیوه تربیتی خاصی را در قبال مرادبیگ راهزن در پیش گرفت. در ادامه بخشی از گفتگوی خاله لیلا و مرادبیگ را که فرزانگی این زن را نشان می‌دهد را خواهیم خواند.

خاله لیلا: یه مسابقه هست که مردایی که ادعاشون میشه توش شرکت میکنن.
مراد بیگ: من ادعایی ندارم!
خاله لیلا: "ادعایی ندارم" خودش کم ادعایی نیست!

سریال روزی روزگاری

چقدر جواب خاله لیلا زیباست! آری اظهار بی ادعا بودن هم ادعای بزرگی است! خدا رحمت کند خسرو شکیبایی عزیز را که در میانسالی دار فانی را وداع گفت. خانم ژاله علو نیز این روزها در 96 سالگی و به دور از هیاهوی بازیگری، زندگی آرامی در پیش گرفته است. چقدر این دو هنرمند ایفای نقش حرفه‌ای و درستی در این سریال داشتند.

نویسنده و کارگردان این اثر بی‌نظیر امرالله احمدجو است. احمدجو داستان این سریال را تا حدود براساس تجربیات زندگی خود نوشته است. جالب است بدانید که احمدجو زمانی نویسندگی و کارگردانی این سریال را به عهده داشت که هنوز 40 سالگی را نیز پشت سر نگذاشته بود.

آیا فیلم سریال روزی روزگاری را تماشا کرده اید؟ نظر شما درباره کاراکتر خاله لیلا چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلم مادر علی حاتمی
دیالوگ ماندگار
رضا محمدیان
مادر از نگاه علی حاتمی

فیلم سینمایی مادر (1368) یکی از برترین آثار تاریخ سینمای ایران است. علی حاتمی به عنوان نویسنده و کارگردان این شاهکار سینمایی، داستانی درباره آخرین

ادامه مطلب »