جان لنون صداقت را می ستاید

  1. رضا محمدیان
  2. سخن بزرگان
  3. جان لنون صداقت را می ستاید

جان لنون (1980-1940) موسیقی دان آمریکایی است که در عرصه موسیقی در عناوین مختلفی  چون خوانندگی، ترانه نویسی و… فعال بوده است. لنون در طول زندگی‌اش همواره شخصیتی ضد جنگ داشت. لنون در نوشتن هم توانمند ظاهر شده است و علاوه بر نگارش ترانه کتاب نیز نوشته است. لنون سرانجام در سال 1980 توسط یکی از طرفداران سابقش با 4 گلوله کشته شد. جمله ای که از لنون به شما ارائه می شود درباره اهمیت صداقت در دوستیابی است.

جان لنون

صداقت برایتان دوستان زیادی پیدا نمی کند!
ولی دوستان درستی پیدا می کند.

جان لنون

شاید به صورت طبیعی نام جان لنون باید در بخش موسیقی نوشته های من قرار می گرفت اما جمله او چنان جذابیتی داشت که نام او را در بخش سخن بزرگان قرار داد. جمله او کوتاه اما سرشار از مفاهیم است. افراد زیادی را دیده ام که به بهانه حفظ روابط به ظاهر دوستانه خود در گفتار و رفتار خود عدم صداقت دارند. تا جایی که در خاطرم مانده این نوع روابط دیر یا زود از هم پاشیده است. عدم صداقت در طولانی مدت به هر رابطه ای لطمه می زنید.

چندین سال قبل از مرگ لنون خبرنگاری از او پرسیده بود مرگش را چگونه تصور می کند. لنون در پاسخ به او گفته بود: “احتمالا یه دیوونه ترتیبمو میده”. این پیش بینی لنون با نوع مرگ او تطابق کامل داشت.

مهم ترین دلیلی که باعث می شود شما در برخی موارد صادق نباشید، چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کنفسیوس
سخن بزرگان
رضا محمدیان
کنفسیوس و خردمند

کنفسیوس (479-551 ق.م) فیلسوف و خردمند چین باستان است. با اینکه در خانواده‌ای اصیل متولد شد اما در کودکی والدینش را از دست داد. در

ادامه مطلب »