اشرف حکیمی درس شرافت می‌دهد

  1. رضا محمدیان
  2. ورزش
  3. اشرف حکیمی درس شرافت می‌دهد

بی شک تیم ملی مراکش شگفتی ساز جام جهانی 2022 خواهد بود. تا به اینجا در بین 8 تیم نهایی جام فقط حضور مراکش غیرمنتظره بوده است. البته در تیم مراکش جذابیتی فراتر از نمایش‌های داخل زمین، در بین تماشچیان قرار دارد. رابطه عاشقانه و زیبای اشرف حکیمی و مادرش پس از هر بازی سوژه اصلی عکاسان و تصویربرداران حاضر در بازی‌های مراکش است. فارغ از هر نتیجه ای این قاب‌ها در تاریخ جام جهانی ماندگار خواهد شد.

بوسه اشرف حکیمی بر پیشانی مادرش

قرار گرفتن مراکش در گروهی که کرواسی نایب قهرمان جام جهانی گذشته و بلژیک تیم سوم جام جهانی قبل و تیم دوم رنکینگ فیفا در آن قرار داشت، امیدهای صعود مراکش را بیرنگ کرده بود. در جام جهانی گذشته مراکش با دو باخت و یک تساوی در قعر جدول گروهش قرار گرفت و حذف شد.

اما مراکش در این جام جهانی چهره جدیدی از خود نشان داد. در بازی نخست مراکش مقابل کرواسی نتیجه 0-0 به دست آورد تا نشان دهد تیم سرسختی است. در بازی دوم مراکش شگفتی جدیدی رقم زد و توانست با نتیجه 2-0 بلژیک را شکست دهد. اما پس از بازی تصویری توجه جهان را به خود جلب کرد:

بوسه اشرف حکیمی بر پیشانی مادرش
بوسه عاشقانه اشرف حکیمی و مادرش پس از بازی مراکش و بلژیک در جام جهانی 2022

اما علت علاقه زیاد اشرف حکیمی به مادر و سایر اعضای خانواده اش به گذشته او برمی گردد. “سعیده مو” مادر اشرف حکیمی به خاطر موفقیت امروز پسرش زندگی پررنجی را تحمل کرده است. اشرف حکیمی زمانی که در دورتموند بازی می کرد در مصاحبه ای به گذشته خود پرداخت:

مادر من خانه‌های مردم را تمیز می‌کرد و پدر من یک دستفروش بود. ما خانواده‌ای کم بضاعت داشتیم که به سختی زندگی خود را تامین می‌کردند. من هر روز برای آن‌ها می‌جنگیدم. آن‌ها برای من فداکاری کردند. آن‌ها برادران من را از خیلی چیزها به خاطر این که من موفق شوم محروم کردند. من رویای فوتبالیست بودن را در سر داشتم و مادرم، پدرم و برادرانم برای من فداکاری می‌کردند تا به آرزوی خودم برسم. حالا نوبت من است که به آن‌ها کمک کنم زندگی خوبی داشته باشند.

اشرف حکیمی

از یاسین بونو در درون دروازه تا مزروعی، زیاش، یوسف النصیری و مهم ترین ستاره آنها اشرف حکیمی، همگی در بازی سوم نیز باانگیزه ظاهر شدند و 2-1 کانادا را شکست دادند تا صدرنشین غیرمنتظره گروه خود باشند.

مطلب پیشنهادی: زندگینامه بریل امبولو؛ پسری که قلب مردم کامرون را شکست!

در دور حذفی روزگار خواب تازه ای برای شاگردان ولید رکراکی دیده بود. این بار اشرف حکیمی و هم‌تیمی‌هایش باید به مصاف اسپانیا می رفتند. مراکش روزگاری طولانی مستعمره اسپانیا بود. از سال 1884 استعمار مراکش توسط اسپانیا آغاز شد و این دوره استعماری تا سال 1956 ادامه داشت. در این دوران سربازان اسپانیایی ستم‌های فراوانی به مردم مراکش روا داشتند. بازیکنان مراکش در بازی مقابل اسپانیا نیز با جان و دل از دروازه خود دفاع کردند. بازی در وقت معمول و اضافه 0-0 مساوی شد. در ضربات پنالتی مراکش با نتیجه 3 بر صفر برنده شد. زننده پنالتی اخر مراکش هم اینبار کسی نبود جز اشرف حکیمی. هر چند شادی پس از گل اشرف حکیمی و رقص رباتی او بسیار زیبا بود اما این بازی نیز سکانس زیباتری داشت. مثل همیشه اشرف به سراغ مادرش رفت و بار دیگر او را در آغوش کشید.

اشرف حکیمی و مادرش پس از بازی اسپانیا و مراکش
دیدار اشرف حکیمی و مادرش پس از بازی مراکش و اسپانیا در جام جهانی 2022

جالب است که سرگذشت شگفت انگیز اشرف حکیمی نکته جالب دیگری نیز دارد. اشرف متولد پایتخت اسپانیا، مادرید است. در دوران کودکی او، خانواده اش به مراکش بازمی‌گردند. شاید مردم اسپانیا هیچ گاه تصور نمی کردند فرزند کارگر منزلشان روزی آنها را از جام جهانی حذف کند.

ماجرای مراکش در جام جهانی همچنان ادامه دارد.

به روزرسانی: تیم ملی مراکش در دیدار نیمه نهایی موفق شد تیم پرتغال را به همراه فوق ستاره اش رونالدو حذف کند. در نهایت نیز تیم ملی مراکش در جایگاه چهارم مسابقات جای گرفت. به این ترتیب مراکش نخستین تیم آفریقایی است که به جمع 4 تیم برتر جام جهانی رسید.

پیشنهاد مطالعه: داستان مادر و نوزادش در زمستان

زیباترین صحنه ای که شما از جام‌های جهانی به خاطر دارید، چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *